Succesvol samen bouwen aan Hooray

Theo Schroen08/01/2020
5 MIN

Hoe wij samen met onze gebruikers bouwen aan het beste alles-in-één HR-platform!

Eén van de belangrijkste werkzaamheden van het team van Hooray is het ontwikkelen van een super waardevol platform voor onze gebruikers. Met Hooray geloven we heilig in het ontwikkelen van oplossingen op basis van gebruikersfeedback. Zo bouwen we een oplossing die echt de problemen van onze gebruikers oplost!

Ontstaan van Hooray: oplossen van een ondernemersprobleem

Even terug naar het begin. Eind 2018 ontstond het idee voor een slimme HR-tool bij Bas en Theo. Als eigenaren van hun digital product studio kregen zij te maken met de groei van hun team; van 1 medewerker naar 5 medewerkers. Langzaamaan slokte HR-zaken als contracten, verlof en verzuim hun tijd op. Tijd die zij liever wilden steken in hun passie; het ontwikkelen van waardevolle online producten.

Je kunt dus wel stellen dat Hooray echt is ontstaan vanuit gebruikersfeedback; hoe kunnen we ons HR-proces stroomlijnen? Dit was de directe aanleiding om Hooray te ontwikkelen!

Feedback als basis voor toekomstige ontwikkeling

Het supportteam van Hooray krijgt dagelijks vele verzoeken binnen. Soms is het een klein probleempje dat we direct oplossen, maar veelal zijn het geweldige ideeën voor toekomstige features. Functies die gebruikers graag willen zien binnen Hooray, zodat Hooray nog completer wordt als het alles-in-één HR-platform.

Nu denk je wellicht; wat een werk al die feedback. Integendeel! Feedback van onze gebruikers zijn de belangrijkste bron om richting te geven aan toekomstige ontwikkeling. Alles op onze roadmap wordt bepaald en geprioriteerd door te luisteren naar onze gebruikers. Door samen te bouwen aan Hooray kunnen we allemaal succesvol ons werk doen. Wij door onze community te binden aan Hooray en onze klanten stroomlijnen hun HR-zaken nog beter en slimmer.

Ontwikkelproces van wens naar release

Om te zorgen dat we zoveel mogelijk feedback en wensen realiseren in een korte tijd, gebruiken we bij Hooray een ontwikkelproces (development cycle) van 6 weken. In deze 6 weken bedenken, testen en ontwikkelen we nieuwe features. De stappen die we nemen:

  • Analyse van alle feedback
  • Brainstorms voor bedenken van oplossingen
  • Prototypes ontwikkelen
  • Testen en valideren van prototypes (vaak met pilot gebruikers)
  • Ontwerp & development
  • Lanceren nieuwe feature
  • Goed luisteren naar aanvullende feedback

Een nieuwe feature kan iets groots zijn, zoals het versturen van loonstroken. Het kan ook iets kleins zijn, namelijk het plannen van vaste vrije dagen voor het hele bedrijf. Beide voorbeelden komen ook daadwerkelijk voort uit gebruikersfeedback van klanten.

Vertel je wensen!

Kortom, feedback loont! Daarmee bouwen we samen aan de beste HR-tool voor jouw bedrijf. We kunnen niet beloven dat we al jouw wensen oppakken, maar we willen wel zoveel mogelijk gebruikers blij maken! Hoe meer wensen over het zelfde onderwerp, hoe groter de kans dat we jouw wens implementeren.

Heb je een idee of vind je het leuk om mee te denken? Je kunt via de onderstaande opties jouw ideeën met ons delen:

  • 💬 Chat: zie rechtsonder op elke pagina
  • ✉️ Email: support@hooray.nl
  • 🔘 Feedback-knop: in de applicatie kun je linksonder jouw feedback direct doorgeven
  • 👩‍💻 Testsessies: tijdens testsessies testen we prototypes van nieuwe features om jouw feedback op te halen. Als je het leuk vindt om mee te doen, mail/chat ons dan!
Ook ervaren wat we samen succesvol hebben ontwikkeld met onze gebruikers?
Probeer Hooray gratis